preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Korisne stranice

 

RSS MZO
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
RSS Upisi.hr
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Školovanje u RH
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Portal za škole
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Kutak za učenike

Kutak za učenike

 

 

Ne brini se oko toga da budeš bolji od bilo koga drugoga, jer će te to samo oneraspoložiti.


Umjesto toga, usredotoči se na to da budeš bolji od samoga sebe.

 

Učini korak naprijed u odnosu na jučer. A kad dođe sutra, nađi načina da budeš još bolji.


Uspoređivanje sebe s drugima samo će te odvesti u razočaranje ili aroganciju, a ništa od toga neće pozitivno utjecati na tebe.

 

Umjesto toga, uspoređuj sebe sa sobom i tad ćeš uistinu imati nešto s čime ćeš se pozabaviti.

 

Kad ideš za tim da postaneš bolji od sebe, nikoga ne ugrožavaš.

 

Ti si jedinstven i daleko od uspoređivanja s bilo kime.

 

Prestani se brinuti o uspoređivanju s drugima.

 

Uloži svoju energiju u pozitivnu svrhu bivajući najbolji što možeš biti, a onda čak i bolji od toga.

 

 

Ralph Marston

IZRAČUNAJ PROSJEK OCJENA
 

 

 

 

 

 

 

IZRAČUNAVANJE PROSJEKA

Ovdje možeš izračunati svoj prosjek ocjena. Predmete koje nemaš označi sa NEMAM. Ako imaš koju jedinicu to znači da si ne možeš izračunati prosjek, za taj predmet nemoj stavljati NEMAM jer tada neće biti točno izračunat prosjek. Ovo izračunavanje prosjeka ne radi u Internet Exploreru.
 
 
PREDMET
OCJENA
Hrvatski jezik
Likovna kultura
Glazbena kultura
Engleski jezik
Matematika
Priroda i društvo / Priroda / Biologija
Kemija
Fizika
Povijest
Geografija
Tehnička kultura
Tjelesna i zdravstvena kultura
Vjeronauk
Njemački jezik
Informatika
   
 
 
 
 
 


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
 

 

Bullying (vršnjačko nasilje): Što kad te maltretiraju vršnjaci?

 

 

Već ti je stvarno dosta! Ne znaš koja te glupost, neugodnost ili opasnost sutra čeka u školi? Rugaju ti se, vrijeđaju te, guraju, izbjegavaju, stalno napadaju riječima ili fizički. Zašto baš tebi? Hoće li to ikad stati? Kako to zaustaviti?! 


Ako se ovo i tebi događa, nažalost, to što prolaziš zove se vršnjačko nasilje ili bullying. Vršnjačko nasilje je vrsta zlostavljanja, a radi se o tome da jedan ili više učenika stalno ili svako malo namjerno uznemiruje, napada ili vrijeđa drugog učenika koji se od toga ne može obraniti. Oni koji zlostavljaju su obično zbog nečega moćniji od onoga kojeg napadaju. Ili su stariji ili veći i krupniji ili ih je više.

 

 Vršnjačko nasilje zovemo zlostavljanjem jer  se ponavlja ili postoji prijetnja ponavljanjem kroz neki dulji period.  
Pri tome je važno znati da  to nije samo fizičko nasilje, bullying nije samo udaranje, već i razni drugi oblici nasilnog ponašanja. Osim fizičkog nasilja (udaranja, guranja, čupanja, podmetanja noge, oštećivanja  ili bacanja stvari...) postoje i drugi oblici vršnjačkog nasilja koji nisu svima lako uočljivi.  
Vršnjačko nasilje je i ako te netko:
- Ogovara, zlobno trača ili širi laži o tebi
- Vrijeđa, omalovažava, ismijava ili izaziva
- Ignorira, govori drugima da se ne druže s tobom
- Uzima ti stvari ili iznuđuje novac 
- Prisiljava te da radiš nešto što ne želiš
- Prijeti ti ili te prati na putu od škole

Sve to, ne samo tjelesno nasilje, NIJE U REDU. To su sve oblici nasilja i ako se ponavlja vrsta je zlostavljanja. Ne trebaš to trpiti i ne zaslužuješ da se bilo tko tako ponaša prema tebi. 
 
Važno je da znaš: NISI TI KRIV (KRIVA) ZA TO ŠTO TI SE DOGAĐA. Često se mladi koji su izloženi nasilju počnu pitati: "Zašto baš meni?", "Kako to da ne gnjave druge?", "Možda sa mnom nešto nije u redu?", "Možda sam nečim ovo zaslužio?" ili "Sama sam si kriva jer...."
 
To nije istina!
Nisi kriv, nisi kriva. Tko god to da radi, oni su odgovorni i to što rade se ne može ničim opravdati. To jednostavno nije u redu. To nije dječja igra, niti može proći pod zadirkivanje ili slučajnost. Slučajnosti nema kada se isti događaji ponavljaju istim osobama.
Namjerno je, nasilje je, nije u redu i mora prestati!
 

NE MORAŠ TRPJETI! POTRAŽI POMOĆ I ZAŠTITI SE!
Često onaj koji je nasilan prijeti osvetom ako nekome kažeš što se događa, osobito ako kažeš roditeljima ili učiteljima. Često su takve prijetnje samo riječi, i moć se zasniva samo na vjerovanju da se nećeš nikome obratiti. Većina njih se značajno primiri nakon što ga odrasli pozovu na red ili kad osjete posljedice svog ponašanja. Ma koliko te takve prijetnje uznemiruju, NEMOJ ŠUTJETI O NASILJU. Reci roditeljima, reci učiteljima, reci prijateljima. Što više ljudi zna što se događa i kako se ti pri tome osjećaš to je veća šansa da će ti netko uspjeti pomoći. Ako trpiš i šutiš, šanse da netko sazna što ti se događa i pomogne su male. A mnogi nasilnici nastavljaju zlostavljati baš zato jer nitko ne reagira. 
Obavezan si samom sebi ne šutjeti i učiniti sve što možeš da bi se zaštitio. 
 

Prvo što trebaš napraviti jest reći odrasloj osobi i tražiti pomoć od odrasle osobe. Obzirom da se vršnjačko nasilje uglavnom odvija u i oko škole, odrasle osobe kojima se možeš  i trebaš obratiti su:
- Roditelji
- Razrednik/ca,
- Dežurni učitelj ili bilo koji drugi učitelj u školi
- Pedagog ili psiholog škole
- Ravnatelj

Neki učenici ne žele reći razredniku ili školskom psihologu što se događa jer misle da je to tužakanje, a svi znamo da tužakanje nije dobro. No, reći učitelju, razredniku  ostalima s ovog popisa da je netko na bilo koji način nasilan prema tebi nije tužakanje.
Pojasnit ću i zašto: tužakanje je kad  učitelju kažeš nešto zbog čega će drugi učenik nastradati, a ti to znaš i namjerno to radiš. Namjera tužakanja je da se drugom učeniku nanese šteta i zbog toga to nikom i nije simpatično. Reći učitelju da je jedan učenik nasilan prema tebi nema direktan cilj nauditi tom učeniku, već je cilj zaštiti se (ili čak zaštiti nekog drugog tko je izložen nasilju).  Da, događa se da taj koji je nasilan trpi posljedice svog ponašanja, možda dobije i opomenu ili strožije mjeru, no za to je sam odgovoran. No, ono što je učitelj saznao je istina i rečeno je s cilje zaustavljanja nasilja. Stoga to nije tužakanje, već zaštita samog sebe (ili drugih) na koje imaš potpuno pravo. Zato reci odraslima i reci točno što se dogodilo, tko je sve bio tamo, da li se to već događalo, je li bilo prijetnji, što si ti učinio – punu istinu. Nemoj pokušavati umanjiti ono što se dogodilo, niti štititi nasilnog učenika.
NE BOJ SE – sjeti se da se nasilnik samo prikazuje velikim i moćnim. On (ona) nije tako moćan kao što bi htio da drugi misle o njemu (njoj). Njihovo ponašanje često sliči na ponašanje paunova, kad pogledaš njihovo šepurenje izgledaju puno veće nego što stvarno jesu.
 
Strah samo podgrijava njihovu želju da budu veliki i moćni. Kad im izbiješ taj adut ostaju ono što jesu, djeca s problemom nasilnog ponašanja koja najčešće ne znaju drugačije pristupati ljudima.

Važno je da pokušaš ostati smiren i reagiraš mirno i čvrsto. Jasno reci: "Prestani" ili " To mi se ne sviđa, nemoj mi to raditi." Ili " Ne želim". Nemoj sam ulaziti u sukobe i ne pokušavaj razriješti situaciju uporabom sile. Makni se od nasilnog učenika i ne svađaj se s njim.
Ako se bojiš za svoju sigurnost – budi u društvu prijatelja, zamoli ih da budu blizu ili potraži odraslu osobu. Osamljivanje ne pomaže, kao ni ideja "ako se pravim nevidljiv, pustit će me na miru". Nasilni napadi su češći kad si sam.

ODRASLI SU DUŽNI POMOĆI  I PODUZETI SVE DA TE ZAŠTITE. 
Ako si slučajno naletio na nekog učitelja koji te nije ozbiljno shvatio ili iz nekog drugog razloga nije ništa poduzeo, ne dopusti da te to obeshrabri i nemoj odustati od traženja pomći. Nije važno čak ni ako je to tvoj razrednik. Reci nekom drugom učitelju i razgovaraj sa školskim psihologom ili pedagogom i traži njihovu pomoć.  I naravno, što prije, reci svojim roditeljima i traži da ti pomognu, da odu u školu i oni traže pomoć  razrednika, školskog psihologa ili pedagoga, pa i ravnatelja ako treba. Pri tome će to tvoji osjećaji biti saveznik.  Ma kako to možda neugodno bilo, ne skrivaj kako se osjećaš, reci da te je strah, da si tužan ili što god osjećaš zbog toga. Sigurno ti nije svejedno i ne uživaš dok te netko maltretira, sasvim je normalno da si uznemiren, tužan, da se bojiš kad ti netko prijeti, kao i da si ljut. U redu je pokazati i priznati kako se osjećaš, osobito odraslima od kojih želiš zaštitu. To će im pomoći da shvate ozbiljnost situacije i ne misle kako su to "dječja posla" ili da će se "to razriješiti samo od sebe". 

Tanja Dejanović Šagadin, prof.psihologije
Projekt „Psiho portal za mlade - podrška u izazovima mladenaštva““
Pod pokroviteljstvom Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport
 

Tajne uspješnoga pisanja

Sportaši treniraju prije natjecanja, glazbenici vježbaju prije koncerta, glumci imaju probe prije predstave – i za dobru priču potrebna je vježba pisanja.

Što više pišete, to će se više razvijati vaš osobit stil pisanja. S vremenom ćete primijetiti da se način pisanja mijenja, da postaje sve bolji. U nastavku pročitajte nekoliko korisnih savjeta za uspješno pisanje, kako sastavaka, školskih zadaća i lektire na satu hrvatskoga jezika, tako i literarnih djela u sklopu izvannastavnih aktivnosti.
 

Uvod, središnji dio, završetak

pisanje ne smije biti muka, kako naučiti pisati sastavke

Izvrstan sastavak odlikuje se smisleno posloženom strukturom koju tijekom pisanja treba slijediti. Uvod, središnji dio i završetak tri su dijela koja čine svaki sastavak. Poredak tih dijelova ne znači da ćete napisati savršen sastavak, no ne smijete ih zanemariti, neovisno o tome o čemu pišete. Bez uvoda, središnjega dijela i završetka sastavak bi bio nepotpun.

Isto se odnosi na kreativno pisanje. Stvaralački oblikovan sastavak također mora imati početak i kraj. Jednostavno počnite pisati i pokušajte sastavak oblikovati u tri ključna dijela.

Jezična pravila, rečenica, zamjenice

kako naučiti pisati sastavke

Da bi nastao dobar sastavak, korisno je posvetiti veću pozornost jeziku i jezičnom izražavanju. Ako želite biti vješti u pisanju sastavaka, bavite se istraživanjem jezičnih zakonitosti što više možete. U sastavku nećete pogriješiti ako se poslužite različitim vrstama rečenice, npr. umjesto nabrajanja rečenica složenih na isti način: „Ana je govorila vrlo malo. Ana je otišla kući. Ana je skuhala špagete…“ poslužite se rečenicama koje će biti zanimljivije i različito oblikovane. U tekstu se možete poslužiti i zamjenicama koje upotrijebite umjesto imena ili imenica. Imena možete zamjenjivati i drugim imenicama (Ana – djevojčica, gospođica, sestra).

Vezničke riječi – mala tajna velikih majstora pisanja

Vezničke riječi kao što su: kada, i, zatim, potom, kasnije, nakon toga, onda – također su važne u pisanju sastavaka. U pisanju nemojte uvijek upotrebljavati samo jedan veznik. Ako se u sastavku ponavlja jedan te isti veznik (npr. i onda, zatim), sastavak će zvučati dosadno i uspavljujuće. U rečenicama zato upotrebljavajte različite vezničke riječi.

Stilska izražajna sredstva

pisanje sastavaka, inspiracija

I stilska izražajna sredstva (preneseno značenje, personifikacija, epiteti itd.) također će obogatiti svaki sastavak, učiniti ga življim, napetijim i kreativnijim. Na satima književnih interpretacija stoga dobro naučite razlikovati izražajna sredstva kako biste ih upotrijebili u svom pisanju. Na početku će vam se činiti teškim uskladiti temu, dijelove sastavka i pronaći prikladna izražajna sredstva, no s vremenom ćete primijetiti da je svaka vježba bila korisna, da ste mnogo toga naučili i znatno poboljšali svoj način pisanja.

Sastavci s osjećajem – najbolji sastavci

Tko treba napisati sastavak, obično već ima zadanu temu. Naravno, ponekad je bolje kad temu možemo sami birati, ali i u zadanim temama možemo pronaći svoj prostor za slobodnu jezičnu igru, varijacije i kreativno oblikovanje. Uvijek je važno znati koji se dio zadane teme želi istaknuti. Da biste to otkrili, potrebno je uključiti vlastite stvaralačke sposobnosti. Naravno, to ne znači da ćete „skrenuti“ s puta zadanog temom, odnosno da ćete promašiti temu.

pisanje sastavaka,  kako naučiti pisati sastavke

Primjerice, ako je zadano napisati sastavak o životu miševa, tada ne možete pisati o slonovima, iako znate onaj vic o slonu koju se boji miševa. Naime, kad čitatelj pročita naslov, očekuje da će se u tekstu govoriti o onome što je najavljeno naslovom.

Tko dobro poznaje predmet odnosno zadanu temu o kojoj treba pisati, lakše će se usredotočiti jer mu je područje poznato te u sastavak može unijeti i osobna iskustva.

To je nekoliko najvažnijih preporuka za pisanje, a pritom nije važno je li riječ o stručnom članku (npr. iz povijesti ili prirode), literarnom sastavku ili stvaralačkom radu. Upravo u stvaralačkom pisanju, kada pišete o temama koje vas zanimaju, vlastita iskustva i doživljaji dolaze u prvi plan.

 

Izvor: http://www.profil-international.hr/skolski-odjel/osnovna-skola/tajne-uspjesnoga-pisanja

 

Kako bolje čitati i više upamtiti

 

 

čitanje, pamćenje, važnost čitanja
Ugodno i stalno mjesto za učenje, detaljno razrađen tjedni raspored učenja, dobra motiviranost učenika (čitatelja) tek su neke od prednosti koje omogućuju uspješno učenje. Pročitajte više o tehnici čitanja koja će vam olakšati i čitanje najtežih stručnih i znanstvenih tekstova. Jer tko bolje čita, lakše uči!

Dobro razvijene vještine čitanja i tehnike rada na tekstu siguran su put prema uspješnom učenju. Čitanje je obično prvi i najvažniji korak za obradu gradiva koje se uči. „Bubanje“ činjenica dok se sve ne „upije“ sigurno nije metoda koja obećava uspjeh, a o zadovoljstvu učenja da i ne govorimo.

Tehnika čitanja SQ3R

Američki pedagog Francis Robinson razvio je 1946. godine metodu čitanja koja čini čuda – učinkovita je i pomaže umu da pročitano što duže pamtimo.  

Kratica SQ3R označuje engleske riječi Survey (pregledati), Question (pitati), Read (čitati), Recite (sažeti), Review (ponoviti).

Kako čitati prema metodi SQ3R

1. U prvom koraku (Survey) čitajte da biste stekli pregled knjige – pročitajte naslove poglavlja, potpise pod slikama i sadržaj knjige.

2. U drugom koraku (Question) pokušajte pretpostaviti o čemu bi se u tekstu moglo raditi. Pritom zapisujte natuknice i pitanja na koja ćete dobiti odgovor nakon čitanja. Tako aktivirate svoje predznanje i razvijate zanimanje za čitanje.

3. U trećem koraku (Read) tekst pročitajte polako i temeljito. Pokušajte svjesno slijediti autorove misli i način na koji iznosi argumente (činjenice i dokaze). Poslužite se markerom u boji i označite što je potrebno istaknuti.

4. U četvrtom koraku (Recite) napišite sažetak svakog odlomka, odlomak po odlomak, i što je najvažnije – napišite ga svojim riječima. Odgovorite pritom na pitanja iz drugog koraka. Korisno je da drugoj osobi (učeniku, roditelju) objasnite odlomak po odlomak o čemu se radi u tekstu.

5. U petom koraku (Review) provjerite bilješke iz četvrtog koraka i pokušajte ponoviti sadržaj cijeloga teksta. Pritom možete nacrtati i mentalnu (umnu) mapu.

Aktivno čitanje

Ako vam se metoda čitanja SQ3R čini presloženom, pokušajte s metodom aktivnoga čitanja. Za aktivno čitanje bit će vam potrebne različite olovke u boji (markeri, flomasteri, drvene bojice) kojima ćete označavati dijelove teksta: važna mjesta u tekstu i ključne riječi podcrtajte određenom bojom.

Ako naiđete na nejasno mjesto ili ako nedostaju neke informacije, zabilježite upitnike sa strane. Tvrdnje koje vam se čine sumnjive možete podcrtati isprekidanom crtom, a one s kojima se slažete označite uskličnikom. Suprotstavljene tvrdnje (za i protiv) označite znakom plus ili minus. Informacije koje se više puta ponavljaju ili su važne prepišite na marginu (rubnicu). Na taj ćete način lakše steći pregled sadržaja te se lakše snaći u mnoštvu činjenica.

Ako na ovaj način čitate sadržajno odvojen dio (ulomak ili odlomak teksta), napišite sažetak svakog dijela. Pritom se služite vlastitim riječima i formulacijama: ono što ste sami razradili i izrekli svojim riječima, lakše ćete upamtiti. Na kraju svoje bilješke možete nacrtati na mentalnu (umnu) mapu koja će biti pregled pročitanoga.

 

Izvor: http://www.profil-international.hr/skolski-odjel/hrvatski-jezik

 

 

Kako napisati referat

 

 

 

 

Detaljne upute o tome kao napisati referat priložene su u tekstualnom dokumentu!

Priloženi dokumenti:
KAKO NAPISATI REFERAT.docx

Priručnik „Kako uspješno učiti?“

 

Priručnik „Kako uspješno učiti?“ napisan je za djecu i mlade. Nudi savjete kako se lakše snalaziti u školskom gradivu te kako stvoriti svoj osobni stil učenja te tehnike za ostvarivanje najboljih rezultata u najkraćem vremenu. Pomaže djeci da organiziraju učenje vremenski i na način koji im najviše odgovara.

 

Priloženi dokumenti:
03 Ucenje klinci.pdf

Sada je

Koliko nas je online?

PŠ Tinj

Školski kurikul i GPP

Vremenik

Građanski odgoj

Priloženi dokumenti:
GOO Franka Lisice Polaca.pdf


Popis udžbenika

Raspored zvona

Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 5. 2013.

Ukupno: 81836
Ovaj mjesec: 969
Ovaj tjedan: 14
Danas: 14

Kalendar
« Lipanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Grb Eko skupine Palatium


Anketa
Koji vam je najbolji predmet?

















Učenje i zabava

 

 


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Oglasna ploča

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju