Samovrednovanje je proces sustavnog i kontinuiranog praćenja, analiziranja i procjenjivanja uspješnosti vlastitoga rada. Znanstveno utemeljenim ispitnim materijalima provjeravaju se znanja, kompetencije i vještine učenika, a analiza rezultata ispita polazište je za raspravu o kvaliteti škole i uspješnosti nastavnoga procesa.
Samovrednovanje započeto analizom rezultata ispita vanjskoga vrjednovanja, nastavlja se analizom rezultata popratnih upitnika za učenike, roditelje i učitelje i završava određivanjem smjernica za daljnji razvoj škole.
Polazišta za samovrednovanje
Proces samovrednovanja proistječe iz pretpostavki da su značajne one promjene koje dolaze iznutra te da su ljudi predani onome u što se dobrovoljno uključuju.
Ciljevi samovrednovanja
Kako bi samovrednovanje bilo učinkovito škole bi trebale definirati ciljeve svog samovrednovanja. U europskoj se praksi često mogu susresti ovi opći ciljevi:
Iz navedenih općih ciljeva mogu se izvesti specifični ciljevi:
Samovrednovanje škole prvenstveno nam koristi kako bismo zajednički sa svim subjektima unutar škole kao i vanjskim partnerima mogli
Područja samovrednovanja
S obzirom da se u procesu samovrednovanja škola promatra u cjelokupnoj svojoj djelatnosti, a ne samo kroz završna postignuća učenika, potrebno je vrednovati sljedeće aspekte škole:
Pod uvjetima se podruzumijeva infrastruktura, financije, menadžment osoblja, osiguranje kvalitete, karakteristike učenika koji su se upisali u školu, podrška vanjskih struktura, podrška unutarnjih struktura, vanjska i unutarnja komunikacija.
Glavna područja praćenja procesa su kurikul, povratna informacija učenicima, postignuće i školska klima.
Rezultati se mogu promatrati kroz postignuća učenika i zadovoljstvo svih partnera škole.
Za više informacija kliknite na
http://www.ncvvo.hr/drzavnamatura/web/public/samovrjednovanje
Priručnike za samovrednovanje u osnovnim školama možete pročitati na sljedećim poveznicama
http://www.idi.hr/wp-content/uploads/2014/03/Samovrednovanje_skola.pdf
http://dokumenti.ncvvo.hr/Samovrjednovanje/2009-03-24/vodic.pdf
Tim za kvalitetu je imenovan od strane ravnatelja s ciljem poboljšanja kvalitete naše škole. Članovi tima se sastaju i raspravljaju o pitanjima vezanim za život i funkcioniranje škole. Raspravlja se o: kvaliteti nastave, nastavnom planu i programu, postignućima učenika, potrebnoj pomoći učenicima, slobodnim aktivnostima, uvjetima rada, rukovođenju škole, mišljenju o školi od strane učenika i roditelja te kako ostvariti što veći napredak škole.
ČLANOVI ŠKOLSKOG TIMA ZA KVALITETU:
Mate Bobanović, ravnatelj
Sanja Medić, stručni suradnik pedagog i učiteljica engleskog jezika, voditeljica aktiva PN
Marijana Polegubić, učiteljica RN, voditeljica aktiva RN
Marta Lonić, učiteljica RN
Jana Prtenjača, učiteljica RN
Helena Šarić, učiteljica engleskog jezika
Andrea Gambiraža, stručni suradnik knjižničar i učiteljica hrvatskog jezika
Andreja Raspović, učiteljica informatike
Helena Vlasnović, učiteljica matematike
Školski razvojni plan
ŽELJA NAM JE:
- da se svaki učenik osjeća sigurno, zadovoljno i uključeno
- da veselje, optimizam i tolerancija vlada naših hodnicima, učionicama i zbornicom
- postati što bolji i da nikada od toga ne odustanemo jer kroz nas se može promijeniti svijet
Školski razvojni plan pruža jasan i lako razumljiv sažetak ciljeva i aktivnosti koje valja poduzimati. U našem projektu sadrži kratkoročnu (jednogodišnju) strategiju za unapređivanje kvalitete.
Ciljevi
Definirani ciljevi su vezani uz prioritetna razvojna područja
Ciljevi su koncizni, jasno iskazani, lako razumljivi. Oni su specifični, ostvarivi i mjerljivi.
Prvenstveno su usmjereni ka kvaliteti učenja, poboljšanju uspjeha i školskih iskustava učenika
Definiraju se uključivanjem svih zaposlenika, roditelja i učenika
Oni su referentne točke za vrednovanje i mjerenje napretka
Igraju važnu ulogu u životu i radu škole
Planiranje aktivnosti
Planom aktivnosti se definiraju metode i postupci za ostvarivanje ciljeva
Sadrži pažljivo procijenjene financijske, organizacijske i ljudske resurse, realističnu vremensku projekciju i imena odgovornih osoba
Ima definirane kriterije uspjeha, koji specificiraju pozitivan utjecaj na školu
Utjecaj realizacije plana može se dokazivati različitim načinima
Pozitivnijim školskim iskustvima učenika
Kvalitetnijim učenjem, boljim znanjima, vještinama i ostalim kompetencijama učenika (stavovima, vrijednostima, osobnim obilježjima – višim osjećajem vlastite efikasnosti i sl.)
Pozitivnijim odnosom i poboljšanom motivacijom zaposlenika
Osjećajem zajedništva, entuzijazmom i timskim radom radi ostvarivanja zajedničke vizije
Iskazima roditelja i učenika
Informiranošću i sviješću svih korisnika i javnosti o razvojnim procesima koji se događaju u školi
Okvirni vremenik pisanih provjera
1. razred | 2. razred | 3. razred | 4. razred |
5. razred | 6. razred | 7. razred | 8. razred |
Tinj 1. razred | Tinj 2. razred | Tinj 3. razred | Tinj 4. razred |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |